Annons:
Etikettövrigt
Läst 825 ggr
Malinolsn
9/29/15, 9:47 PM

Årets datum?

Vilket datum är det som gäller i år, för bus eller godis, samt för halloweenfest? 
Läser lite här och där att det är 31/10 oavsett år, är det verkligen så? 

Enligt denna http://www.kalender-365.se/helgdagar/alla-helgons-dag.html infaller allhelgonadagen den 31/10 i år, och då känns det ju inte så passande att brassa igång en fest den dagen, tex. 
Tänkte köra den 30/10, eller är det galet? 🤐

Annons:
Lia
9/29/15, 10:01 PM
#1

Japp, det är samma varje år, och är man ung och har lov så brukar det ju kvitta när man väljer att ha fest :-) Men egentligen kvittar det ju när man har fest, det är ju fortfarande halloweentider! Dessutom kanske man kan gå på någon annans fest om man själv inte har fest den dagen. Vill du ha fest den 30 så kör på det!

ElinvBorg
9/29/15, 10:04 PM
#2

31 är det alltid alla helgons dag vilket infaller på en lördag i år. Den 31 firar "ursprungsländerna" halloween så skulle säga att det går bra att fira både på fredagen och lördagen, eller snarare hela den veckan som den 31 infaller :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Malinolsn
9/29/15, 11:07 PM
#3

Aha, okej! 🙂Hade för mig att allhelgona-dagen var typ "helig", att det var dagen man mindes de bortgångna och därför inte skulle hålla på med sånt här "trams" just den dagen, som det kan ses i äldres ögon.😃

n00bArtWork
10/4/15, 5:51 PM
#4

Hahaa jag fattade inte först "vadå ska man inte festa på lördagar?".

Jag firar spansk/mexikanska alla helgona istället, det är mer glädje än vårat dystra "firande" av de bortgångna.

Upp till toppen
Annons: