Annons:
Etikettutklädnad
Läst 1008 ggr
Jessicahagstrom94
2014-10-28 18:39

Tips sökes [Utklädnad]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det är ju som så att jag ska på Halloweenfest på lördag och då ska jag vara pirat.

Behöver tips på hur jag kan sminka mig, peruken är tyvärr rätt orange, mer orange än på bilden.. den såg brunröd ut när man kollade på partykungens hemsida😕

Vart tycker ni jag ska ha sår nånstans? :)

Kan tillägga att jag har ett blått och ett brunt öga ifall någon har en briljant idé på hur jag kan utnyttja det🤔

Annons:
Hesat
2014-10-28 23:25
#1

En variant är att lägga en lätt 1700-tals look på sminkning för att fånga lite av tidsepoken. Om du vill framhäva skillnaden i ögonfärg som en extra effekt så gå brunt, guld eller blått (ögonskugga) beroende på vilken färg du vill framhäva. Ett tips är att du gör en testsminkning någon dag innan så du vet hur resultatet blir. 

Gällande fake-sår så tänk på vilka skador en pirat skulle kunna utsättas för. Kulhål och sabelhugg är ex. lämpligt och lägg fake-såren där de syns men inte riskerar att förstöras i "party-miljö". Ena kinden för sabelrispa, framsida av axelparti för kulhål är bra placeringar beroende på vad du ska ha för klänning/top till.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Lia
2014-10-28 23:58
#2

Angående att ha olika ögonfärg så skulle man kunna göra som här, fast lite mer pirat-igt på nåt vis kanske! Annars håller jag med #1 om att se tillbaka lite i tiden ^^

Jessicahagstrom94
2014-10-29 10:57
#3

#1 Bra tips :) axelparti för kulhål tänkte jag dock på, sen när vi går ut kommer jag ju ha jacka på mig :( Om vi går ut. Måste kolla hur ett "sabelhugg" ser ut.

Jag har  tänkt ha ett skärsår på kinden iaf :)

#2 Det där måste ju riktigt duktiga "sminkare" ha gjort, jag är långt ifrån så duktig😊

Lia
2014-10-29 14:37
#4

#3 Jag syftade mest på att dela in ansiktet i olika partier, som en "död" och en "levande" del. Fast det kanske är lite pyssel i och för sig ^^

Jessicahagstrom94
2014-10-29 15:10
#5

#4 Ja det lät som lite pyssel men smart.🤔

Upp till toppen
Annons: