Annons:
Etikettutklädnad
Läst 2011 ggr
IceTee
2014-10-20 23:10

Vampyrtänder?

Jag har tänkt klä ut mig till en vampyr-pinuppa. Men jag undrar vilka som är de bästa vampyrtänderna? De får helst inte vara super dyra, men lite kan jag lägga!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Lia
2014-10-20 23:14
#1

Nu vet jag inte vad du har för budget. Men jag tycker att Scarecrow är bra. Till exempel denna.

IceTee
2014-10-20 23:25
#2

#1 jag har för mig att jag testat dem men att de bara trillade ur… kanske gjorde fel?

Medarbetare på Skor iFokus

Lia
2014-10-20 23:33
#3

#2 Nej, det är inte helt lätt! Sen ska man ju vara försiktig med förtäring också! Tror också att man måste träna en del oavsett märke. Dock har jag erfarenhet av att många av de billigaste inte vill alls. Så det kan vara svårt att välja rätt!

Nymphadora
2014-10-21 14:51
#4

Jag tillverkar alla tandproteser av Friendly Plastic/Termoplast. Det är små plastbollar som du lägger i kokande vatten så att de blir genomskinliga, mjuka och formbara, sedan formar du dem direkt i munnen, ovanpå dina tänder och de stelnar ganska snabbt. När de stelnar blir de vita igen och då är de specialanpassade efter dina tänder och kan sitta som berget om du gjort dem rätt. De är dessutom billiga. OCH, om du ledsnat på dina tänder så är det bara att peta ner plasten i kokande vatten igen så går de att forma om.

De går t.ex. att köpa här: http://www.lureimprover.se/Formbar%20termoplast.html

Lia
2014-10-21 16:38
#5

#4 Hur får man av dem sen? 🙂

IceTee
2014-10-21 19:28
#6

#4 ååh, men är de svårt att få dem till en snygg form sen då?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Nymphadora
2014-10-22 10:51
#7

#5 När du har format dem till den form du önskar så tar du försiktigt loss dem från tanden innan de hunnit stelna helt. Sen när de har stelnat är det bara att klicka fast och plocka loss. Inga problem.

#6 Det kräver lite övning, men så länge man gör en tand i taget så brukar det vara lugnt. Och som sagt; det är ju bara att göra om det så många gånger det krävs innan du är nöjd, eftersom det bara är att värma upp plasten och forma om, hur många gånger som helst. ;)

Jag spelade in en demovideo för detta för tre år sedan om ni är nyfikna, den finns här (https://www.youtube.com/watch?v=MXuZZE_6Oos). Och den har några år på nacken + är filmad med mobilkamera, så ni kan ju blunda lite för videokvaliteten. ;) Videon är på engelska och jag pratar en del innan jag visar själva processen, så om ni bara vill se mig göra tänderna kan ni klicka fram till 05:30. Jag visar flera olika tandproteser jag har gjort, vissa är hela rader av tänder, andra är en och en.

IceTee
2014-10-22 14:32
#8

#7 Tack så mycket! 👍❤️

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: