Annons:
Etikettpyssel
Läst 705 ggr
Nymphadora
10/15/14, 11:28 AM

Rörliga dekorationer

Jag skulle vilja utforska möjligheten att ha rörliga dekorationer på årets Halloweenfest och undrar om ni har några förslag på hur detta kan uppnås? 

Helst utan att vi måste köpa saker som tar stor plats (då utrymmet redan är begränsat) och gärna inte svindyra lösningar heller. Vi har tidigare använt fläktar för att få fladder i kläder/tyger etc, men vill ta det ett steg längre.

Tar gärna emot förslag på hur vi kan få saker att snurra, resa sig upp, flyga, röra sig långsamt från sida till sida, snabbt hoppa fram och sedan dras undan etc etc. Det mesta är av intresse. Och vi är ganska pyssliga, så att bygga saker from scratch är inga problem.

Annons:
Cindy S
10/15/14, 10:24 PM
#1

Det jag kan tänka på är att ha en svag fläkt framför ett ljus och få det att fladdra. T.ex. göra/köpa en lykta med spöksiluett. Då kanske(jag gissar bara) det ser ut som om ett spöke fladdrar på väggen.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Nymphadora
10/16/14, 12:53 PM
#2

Japp, fläktar kommer vi definitivt att köra med i år också, det är en klassiker. Jag tänkte snarare på mer mekaniserade lösningar, typ bygga en liten ställning som vi kan fästa en läskig docka eller liknande på och så rör den sig från sida till sida. Eller ha en läskig varelse "resa sig ur graven", eller hoppa fram från bakom ett hörn.

Hade någon fundering på om vi skulle köpa batteridrivna leksaker och förvandla dem till något läskigt, det kanske är det enklaste. Problemet är att rörelsemönstren sällan är kontrollerade då (om vi inte ställer ut en bana) och vi kommer inte ha tid att springa och korrigera grejerna utan de måste klara sig själva. 

Är det ingen som har tips på hur vi kan bygga nåt läbbigt med t.ex. en vanlig DC-motor (från typ Kjell & Company) eller liknande?

Upp till toppen
Annons: