Annons:
Etikettmat-och-dryck
Läst 1333 ggr
Lia
9/26/14, 5:00 PM

Era mat- och dryckestips!

Här kan ni tipsa om det perfekta bålet eller pumpapajen som blev så god! Lägg in en bild och ett recept! 🍸

Annons:
Lia
10/9/14, 10:54 PM
#1

Vill ni ha med ert recept i en kommande receptartikel? Skriv det nedan!

Cindy S
10/10/14, 4:31 PM
#2

Prinskorvar, kokta eller vanliga, med delade mandlar som sticks in i ena änden. Voilá, fingrar. Ketchup blir blod. Chokladpudding med lakritsremmar ovanpå, formade som en spindel+nät. Jag kan vara med i en artikel.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Lia
10/10/14, 4:32 PM
#3

#2 Lägg gärna in bilder om du planerar att göra detta till Halloween 😃

Cindy S
10/10/14, 4:37 PM
#4

Ok :)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Synnerlig]
10/10/14, 8:49 PM
#5

Jag har inga bilder men jag har ju lite tips ändå :)

Prinskorvar (eller sojakorv för min del då jag är vegan :P) och sen stoppar man in tre stycken, lite kortare, okokta spagettistrån på varje sida av korven och så kokar man dessa. Tada! Spindlar :)

Eller lite grön karamellfärg i spagetti blir till gröna maskar.

Ta orangea paprikor, skär ut ett litet ansikte, precis som när man gör pumpalyktor, och så fyller man den med någon fyllning (typ färs och ost och grejor), lägger in dem i ugnen och så har ni små, fyllda "paprikapumpor" :P

Lia
10/10/14, 9:36 PM
#6

#5 Det där sista bara måste jag göra! Åhh, pakrikapumpor ❤️

Annons:
[Synnerlig]
10/10/14, 11:08 PM
#7

#6: Om du googlar på "stuffed bell pepper halloween" på bilder, så får du en bild (bokstavligen) av hur de ser ut :)

Cindy S
10/11/14, 6:08 PM
#8

Jag har bestämt mig för att göra ett hemsökt pepparkakshus. Det får bli ett gammalt ruckel(eftersom att jag inte har formar för ett snyggt hus) där en häxa bor, men det kan ju också se ut som ett vanligt snyggt hus som någon utsmyckat för halloween. Spritsa på glasyr för tegel och sådant för att få det att se ut som ett hus och sedan lägga Halloweengodis på, som utsmyckningar. Kanske pepparkaksgubbar som är låtsaslik/zombies som kommer upp ur jorden, eller barn på besök som vill ha godis.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

n00bArtWork
10/16/14, 9:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Gjorde extra stel pannacotta i dödskalle formar från panduro till sambon :P

chelona
10/19/14, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Med lite fantasi kan en rulltårta bli en avhuggen arm. Ta bara lite marsipan som hud, valfri röd sylt som blod, och om man känner för att skulptera en hand så kan skållade mandlar figurera som kloliknande naglar. Jag hade bara tillräckligt med rulltårta över för att få till två fingrar, men den blev en succé i alla fall.

Jag ber om ursäkt för bildens dåliga kvalitet. xD

💣

Upp till toppen
Annons: